Tiedote pelipasseista ja niiden tarkistuksista

Pelipassitietojen siirrossa ulkoisen palvelutarjoajan ylläpitämän ostojärjestelmän rajapinnasta Jääkiekkoliiton järjestelmään on ollut ongelmia, minkä vuoksi kaikki ostetut pelipassit eivät välttämättä ole näkyneet Jääkiekkoliiton järjestelmässä. Vika on korjattu, mutta johtuen useiden viikkojen katkoksesta emme voi olla 100 % varmoja ovatko kaikki maksettujen pelipassien tiedot vielä tulleet meille vielä tänään perjantaina 8.9.

Järjestelmässä tällä hetkellä näkyvät pelipassit ovat varmasti voimassa. Jos pelipassia ei järjestelmässä näy, sen voimassaolon voi itse varmistaa syöttämällä omat tietonsa ostopalveluun (https://finhockey.lisenssikauppa.fi/shop/). Ostojärjestelmä kertoo voimassaolevan pelipassin.
Jääkiekkoliitto ei voi tällä hetkellä tarjota automaattista estoa järjestelmässä pelipassittoman henkilön liittämiseksi ottelukokoonpanoon johtuen siitä ettemme ole täysin varmoja ovatko kaikki pelipassitiedot meillä, joten tämän vuoksi kyseinen esto on poistettu käytöstä vielä tämän viikonlopun ajan. Ottelukokoonpanossa voi siis pelaajan/pelaajien kohdalla olla maininta punaisella ”Ei pelipassia”, mutta tämä ei automaattisesti tarkoita, ettei pelaajalla ole voimassa olevaa pelipassia.

Joukkueenjohtajan tehtävänä on varmistaa kaikkien pelaajiensa pelipassitilanne.
Ottelukokoonpanon vahvistavan henkilön on varmistuttava pelipassien voimassaolosta ennen ottelukokoonpanon vahvistamista. Pelaaja/toimihenkilö voi epäselvissä tilanteissa vahvistaa joukkueenjohtajalleen maksaneensa pelipassin esimerkiksi esittämällä pankkikuitin suoritetusta pelipassimaksusta.
Ottelun erotuomaristolle tai toimitsijoille ei kuitteja tai muita todisteita esitetä, vaan vastuu pelaajan edustusoikeudesta ja ottelukokoonpanoon ilmoitettujen henkilöiden pelipassin voimassaolosta on aina ottelukokoonpanon allekirjoittavalla henkilöllä.

Pyydämme välttämään kaikenlaisia yhteydenottoja Jääkiekkoliittoon koskien pelipassien voimassaoloa. Keskitämme tällä hetkellä resurssimme ongelman ratkaisemiseen ja emme siksi pysty kyseistä asiakaspalvelua juuri nyt tarjoamaan.
Ensi viikosta alkaen tilanne on palautunut varmasti normaaliksi, joten kytkemme pelipassien tarkistuksen päälle järjestelmäämme ensi maanantaina. Mikäli vielä ensi viikolla tulee eteen yksittäisiä tapauksia joissa henkilöllä on esittää oikein suoritettu maksu ja kuitti siitä ja järjestelmämme edelleen väittää toisin, pyydämme sitten olemaan yhteydessä liittoon virka-aikana näiden yksittäisten tapausten selvittämiseksi ensi viikolla.

Olet nyt